Skip to content

Automatisera hanteringen av fakturor och attest

Supersmart fakturatolkning (jaja med AI ✨)

Kraftfull attestfunktion

Automation på dina villkor

Frame 196

Det perfekta komplementet till Fortnox, för er som vill automatisera fakturatolkningen - på riktigt.

Så enkelt fungerar det

🤖 AI-tolkning

Vår egenutvecklade robot tolkar fakturan, lär sig efterhand och beräknar och validerar värden.

 

 

📚 Kontering

Vår plattform konterar och projektmärker automatiskt och kan kontera baserat på innehåll på fakturan.

 

 

📝 Attest

Applicerar attestflöden per automatik baserat på belopp, leverantör, referens eller projekt.

 

 

🚀 Klart!

Dokumentet skickas till affärssystemet och lägger sig också sökbart i plattformens arkiv.

a8fd0a1a-668c-4c44-bd4d-3d03bb37e4f2  dcf68fd3-cad1-495c-86b3-e35a0fbe8e09  96680cca-3753-4ab4-9369-f3cabbde3f2d  4b325106-b094-4f00-8505-71a27ddaecb6   6796ac23-4f9f-4da6-abb3-f1c4eca45c36

 

Använder ni Fortnox tolkningstjänst idag?

Detta tillkommer när ni byter till vår plattform!

Frame 200

🫡 Möjlighet att påverka tolkningen

Även om grundtolkningen av fakturor är bra i båda systemen kan det ibland vara så att tolken hanterar något felaktigt (ett vanligt exempel kan vara udda utländska fakturor) eller att man som användare helt enkelt vill att någon information ska in i ett visst fält.

En stor skillnad är då att vår plattform erbjuder möjligheten att påverka tolkningen, påverka varifrån på fakturan som vi ska hämta information till vilket fält.

Du bestämmer helt enkelt, du sitter i förarsätet.

Frame 199

🤖 Möjlighet att automatisera med kontroll

Med regler i vår plattform kan man automatisera stora delar av hanteringen av leverantörsfakturor, men man automatiserar bara de delar man själv känner sig trygg med. Vill du bara automatisera flödet för en viss leverantör? Shoot! Vill du automatisera allt utom för fakturor konterade på ett visst konto? Sir, yes sir! Samma möjligheter till automatisering finns inte i Fortnox.

Du automatiserar, men behåller fortfarande kontrollen.

Attest

✅ Attest

Det finns möjlighet till attest i både Fortnox och vår plattform men det kommer med två stora skillnader.

  1. Attestflödena i vår plattform är mycket mer avancerade, OM man vill. Man kan bygga allt från enkla attestflöden med beloppsgränser till dynamiska attestflöden som skapas utifrån vem som är projektledare eller hur fakturan konteras.
  2. Vår plattform tar endast betalt för hanterade dokument (se mer under prislappen nedan), medan Fortnox även tar betalt per “attestanvändare”.

Frame 201

🔍 Fritext-sök & Radtolkning

Varifrån köpte vi nu den där diskmaskinen? Eller hur mycket har Pelle parkerat egentligen? Med fritextsök i alla fakturor på alla information behöver du aldrig gå ovetandes. Och fritextsök i alla fakturor är något du hittar i vår plattform men inte i Fortnox.

I vår plattform finns även funktion för så kallad radtolkning där vi kan basera konteringen på vad det finns för information på fakturan. Vanliga användningsområden är större grossistfakturor där olika rader ska in på olika projekt, bränslefakturor där olika kort ska in på olika resultatenheter eller restaurangfakturor där spriten ska in på ett konto och läsken på ett annat. I vår plattform kan vi automatisera denna kontering vilket inte går i Fortnox.

Med andra ord finns det många fördelar med att välja fakturatolkning via vår plattform istället för Fortnox. Och med den lösning vi har för att hämta dokumenten direkt från arkivplatsen i Fortnox, så kan man vara uppe och köra med vår plattform på en minut 💨

Vad säger våra kunder?

“Vi gick från manuell fakturahantering i Fortnox till en helautomatisk process med denna plattform – skillnaden är enorm!”

s&g-2

Ako Malmborg | Snabbt & Gott

“Att byta från en extern byrå till denna plattform har varit en gamechanger. Vi får automatisk kontering och fördelning av skattesatser för mat, dryck och andra inköp, bättre kontroll – samtidigt som vi sparar pengar.”

vyn

Emil Liljert | Vyn Restaurant

“Tidigare hanterade vi fakturorna manuellt tillsammans med Visma eEkonomi. Med Workflow Nordics plattform har vi förenklat och effektiviserat processen – supersmidigt och en stor förbättring för oss!”

kävlinge

Katarina Csanta | Kävlinge Golfklubb

“Att gå från manuell hantering till denna plattform har varit en enorm förbättring. Den största fördelen är att vi slipper stansa informationen från fakturorna – allt tolkas automatiskt på radnivå med AI. Dessutom har vi fått en mycket bättre överblick över alla fakturor.”

syntema

Syntema

“Vi trodde att vår tidigare lösning var bra – tills vi bytte till Workflow Nordics plattform. Nu är allt mycket bättre! Mer användarvänligt, bättre automation och tolkning. Dessutom kom jag med ett förslag på produktförbättring, och inom en vecka var det fixat. Fantastisk service!”

skåne djurpark

Audun Danielsen | Skånes Djurpark

kontroll över dina leverantörsfakturor med AI!

99.4%

Digitala fakturor. Alltså antingen digitala PDFer eller e-fakturor. Inte enbart vår förtjänst såklart, men ändå.

 

98.3%

Av fakturorna konterades per automatik utan någon handpåläggning. Med eller utan radtolkning.

75.9%

Totalt automatiserade fakturor. Ingen administration i vare sig inmatning, kontering eller attest. Ingen.

 

Säg adjö till pappersarbetet!

 

Visste du att du kan slippa timmar av manuell inmatning? Med vår lösning tar vi bort det tråkiga pappersarbetet och ger dig mer tid att fokusera på det som verkligen betyder något för ditt företag. Låt oss sköta kvitton och leverantörsfakturor, så kan du slappna av och njuta av livet.

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig!

Några av våra kunder – din garanti för kvalitet
Eller föredrar du ett kostnadsfritt möte?
Boka ett möte med oss när det passar dig!

AI som din nya bästa vän!

Genom att använda avancerad AI-teknologi kommer plattformen att automatiskt extrahera, kategorisera och bokföra dina dokument med hög precision. Ingen mer gissning eller felaktiga inmatningar – bara smidig och effektiv hantering av dina affärsdokument. Vi ser till att din tid används på bästa sätt!

Säkerhet och GDPR i fokus.

Vi tar säkerhet på stort allvar. Alla dina data hanteras enligt GDPR-standarder och lagras säkert i molnet. Du kan känna dig trygg med att dina uppgifter är skyddade, så att du kan fokusera på att växa ditt företag utan att oroa dig för dataskydd.